„Life is like a box of chocolates- you never know what you
gonna get“ –Forrest Gump
Internetimaailm on palju hullem!
Kuna tänasel päeval tegutseb võrguühiskonnas vägagi palju
inimesi, siis on sellel ka üpris suur roll mõjutamaks nö tarbijaid, seda enam, et internet hõlmab enda all väga mitmeid
kanaleid. Ja kommunikatsioon ümbritseb meid koguaeg. Kommunikeerimisel on aga
väga oluline, et info edastamiseks on valitud õige kanal, sest sõnumi
arusaadavus sõltub paljuski sellest, mis moodi ja mille kaudu see on edastatud.
Loomulikult on ka alati võimalus, et iga inimene saab teatud asjadest oma moodi
aru, mis omakorda võib kaasa tuua erinevaid probleeme, sest üsna võimatu on
ennustada arusaadavust.
Kõik, mis jõuab internetti mõjutab igal juhul paljusid
inimesi. Võtame kasvõi poliitika, inimesed satuvad poliitturu tarbijateks,
lugedes lehtede võrguväljaandeid ja uudiseid. Igal juhul tekib neil mingil
määral asjast oma arvamus või lasevad ennast mingil moel mõjutada. Samuti
mõjutab ka see kui usaldusväärne on nende jaoks allikas. Rohkem mõjutab
loomulikult see, mis tuleb usaldusväärsemast allikast. Kui räägib keegi hea ja
tuntud inimene, siis ilmselt ollakse tema ideede ja arvamustega rohkem nõus.
Kui võtame näiteks värskelt selja taha jäänud valimised,
siis saab ka selle põhjal rääkida massimeedia mõjutustest. Internet on ju põhiliseks
skandaalide tekke kohaks. Kui valimiste ajal jõuab mingisugune kasvõi neutraalne
info kandidaadi kohta avalikkuse ette, siis koheselt tekivad erinevad arvamused
asjast ning ilmselgelt leidub ka neid kes võibolla isegi ei viitsi asjasse
lähemalt süveneda kui juba kritiseerivad ja teevad maha, arvates et on jälle
mingi halva asjaga hakkama saadud. Usaldus jällegi langeb ja see mõjutab
suuresti valimistulemusi. Juhtuks sama jutt liikvele saama ainult suulisel teel
ei oleks sellel arvatavasti nii suuri tagajärgi.
Lõpetuseks võiks
öleda, et meedia manipuleerib mõttevabadusega.
Need olid siis minu mõtted selleks nädalaks ;)
No comments:
Post a Comment