Viimaseks teemaks selles blogis saab olema praktiline kommunikatsioon- sõnumi saatmine, keskkond, formuleerimine, vastuvõtja, saatja jne.
Võtaksin selle osa kokku nii..
Nagu meile juba aegade algusest räägitud on ei ole sõnumi saatmine alati nii lihtne, et võtan kätte ja ütlen. Selleks, et sõnum saatjalt vastuvõtjani jõuaks tuleb tal läbida pikk tee.
Kui on plaanis saata üks asjalik sõnum ning eesmärgiks ei ole sõpra õhtul kinno kutsuda siis tuleks selle protsessi üle natuke pikemalt järele mõelda, et sama sõnum jõuaks sama sisuga kohale ja oleks arusaadav ka vastuvõtjale.
Kõigepealt tuleks muidugi välja mõelda: mida öelda? kellele öelda ? miks öelda ? kus öelda? kelle nime alt öelda? ja veel palju asju..
Kui sõnumi sisu on olemas, tuleks mõelda sellele, kellele sõnum on mõeldud ehk kes on vastuvõtja. Sellest olenevalt saab valida sobivaima kanali. Kuna kontekstist oleneb väga palju sõnumi arusaadavus, siis peab olema see suunatud läbi õige kanali ja ka õigel ajal ning õigesti vormistatud. Isegi kui saatja poolt on tehtud kõik õiged sammud, siis mõjutab arusaadavust ka vastuvõtja haritus ja kuidas ta saadud informatsiooni tõlgendab.
Tõenäoliselt see, mida kirjutame sõbrale facebookis ei sobi edastamiseks ametlikus keskkonnas ja ilmselt ei ole mõtet toimida ka vastupidi.
Ei ole mõtet kirjutada väga keerulist, detailset ja faktiderohket teksti kui eesmärgiks on teavitada pensionäre uute ravimisoodustuste tekkimistest uuel aastal. Samuti ei ole mõtet seda infot levitada facebooki või twitteri kaudu.
Et siis...igale asjale oma koht, aeg ja viis!
No comments:
Post a Comment