Saturday, October 15, 2011

Usaldus, ausus, avatus..

Pikaajalise suhte aluseks, mille mõlemad pooled on õnnelikud, on muidugi mõista ausus ja usaldus.

Siinkohal siis on juttu firmade/organisatsioonide ja klientide vahelisest usaldusest. Iga hästi toimiva firma eesmärgiks peaks olema oma klientides usalduse äratamine. Samas tuleb olla alati aus kõige suhtes, sest kui promotakse halba asja hea nime all, siis saavad ju inimesed sellest peagi aru ning firma maine koheselt langeb ja klientide usaldus väheneb või kaob sootuks. Usalduse tagasivõitmiseks tuleb aga palju palju rohkem vaeva näha ja  mõne väga pettunud  kliendi puhul pole see üdlse võimalik. Ebaõnnestumisest haaravad ju kinni kohe ajakirjanikud, kes aitavad paljuski kaasa maine maatasa tegemisele.

Alats 90ndatest hakkasid organisatsioonid looma häid suhteid endale kasulike sihtrühmadega, kes aitaksid nende mainet tõsta või hoida. Eriti palju abi on stakeholderitest kriisi ajal. Kui organisatsioonil on palju häid suhteid, siis aitavad need tasakaalustada ja siluda ebaõnnestumisi. Rohkem kuulatakse ju ikka arvamusi, mis tulevad usaldusväärsematest allikatest.

Firmasid ja organisatsioone , mis tegelevad sama valdkonnaga on ju palju ning tuleb osata konkureerida ja parem olla. Mida rohkem on firmal toetajaid erinevatest valdkondadest, seda rohkem suudab ta areneda, sest igaüks näeb ju asja oma vaatenurgast. Äärmiselt oluline on ka suhelda sihtrühmadega. Firma peab võimalikult täpselt teadma ja arvestama oma klientide vajaduste ja soovidega. Just nii saab ta pakkuda ainult kõige paremaid ja tahetumaid tooteid/teenuseid, saades seeläbi ka tunnustust ja hea reputatsiooni. Klient tahab ju tunda, et ka tema soovidega arvestatakse. Mis saab firma jaoks veel parem olla kui koostöö sihtrühmadega sujub, kõik töötavad ühise eesmärgi nimel ning on kõikidele pooleltele maksimaalselt kasulik. Mida parem on reputatsioon ,seda rohkem inimesi tunneb ju asja vastu huvi.

Eelmises ülesandes tutvustasin siis A.Le Coq’i kommunikatsiooni. Selle organisatsiooni reputatsiooni kohta arvan, et see on neil väga hea. Mina ei ole kuskilt leidnud negatiivseid kommentaare nende kohta. Pigem uuritakse uute toodete ja hindade kohta, millele lahkelt vastatakse facebookis. Osatakse inimestele meelejärgi olla katsetades erinevaid maitseid ja tooteid ning tehes pidevalt kampaaniaid ja soodusmüüke, mis loomulikult meeldib paljudele. A. Le Coq ise tunnistab, et nende senine edu on saavutatud tänu ühiskonna positiivsele toetusele ja peab seetõttu enda kohustuseks toetada neid valdkondi, mida ei ole piisavalt rahastatud. Ettevõte toetab tipp- ja rahvasporti, kultuuri ning teadust, aidates tõhusa maksumaksjana kaasa nende valdkondade arengule. See tõstab nende mainet Eest rahva ees veelgi. Kõik teavad ju näiteks A. Le Coq arenat, mis on loodud meie sportlastele.

No comments:

Post a Comment